۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

برگزاري نشست هم انديشي هيات رييسه دانشگاه با اعضاي هيات علمي دانشكده فني و مهندسي و دانشكده مهندسي كامپيوتر

نشست هم انديشي هيات رييسه دانشگاه با اعضاي هيات علمي دانشكده فني و مهندسي و دانشكده مهندسي كامپيوتر به منظور تقويت و استمرار ارتباط دو سويه بين اعضاي هيات علمي با مسئولين دانشگاه و بهره مندي از ديدگاه ها و نقطه نظرات متقابل آن ها، چهارشنبه يكم مرداد ماه سال جاري، از ساعت 17 تا 20 به صورت ويدئو كنفرانس(مجازي) برگزار شد.

نشست هم انديشي هيات رييسه دانشگاه با اعضاي هيات علمي دانشكده فني و مهندسي و دانشكده مهندسي كامپيوتر  به منظور تقويت و استمرار ارتباط دو سويه  بين اعضاي هيات علمي با مسئولين دانشگاه و بهره مندي از ديدگاه ها و نقطه نظرات متقابل آن ها، چهارشنبه يكم مرداد ماه سال جاري، از ساعت 17 تا 20 به صورت ويدئو كنفرانس(مجازي) برگزار شد.
به گزارش وب سايت خبريuinews طبق سلسله نشست هاي هيات رييسه با اعضاي هيات علمي دانشكده ها ،دكتر هوشنگ طالبي رييس دانشگاه اصفهان در نشست و هم انديشي با اعضاي هيات علمي دانشكده هاي فني و مهندسي و مهندسي كامپيوتر از زحمات اعضاي هيات علمي اين دو دانشكده در برگزاري كلاس هاي مجازي به صورتي رضايت بخش و مطلوب تقدير به عمل آورد و در ادامه در خصوص راه اندازي ناحيه نوآوري در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: ناحيه نوآوري و فناوري دانشگاه اصفهان در مساحت 32 هكتار شامل مراكز رشد و نوآوري، كارآفريني و بازي‌هاي رايانه‌اي، صنايع سرگرمي، كريدور دانش و شتابدهنده هاي صنايع خلاق به منظور حمايت از نوآوري و كارآفريني در دانشگاه اصفهان 19 بهمن سال گذشته با حضور دكتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رياست جمهوري و حمايت مالي ايشان افتتاح شد.ناحيه نوآوري و فناوري دانشگاه اصفهان، در يكي از مناطق اصلي و مهم شهر، به شاهراه تعامل فعالان فناور و دانشگاهيان بدل مي شود و با توجه به زيرساخت ها و موقعيتي كه در آن قرار دارد، مي تواند به يكي از ناحيه هاي مهم نوآوري مركز كشور و بستر تعاملات فناورانه فلات مركزي ايران بدل شود.بخش نخست مركز نوآوري صنايع سرگرمي با هدف آشنايي كسب و كارهاي نوآور  دانشگاه در حوزه بازي و سرگرمي با صنعت و  بخش دوم اين ناحيه مركز رشد واحدهاي فناور است.
فب لب سومين بخش اين ناحيه و مجموعه اي آزمايشگاهي است و دانشجويان مي‌توانند در اين بخش، نيازهاي فناورانه‌شان را با دست خود بسازند. كريدور و  شتابدهنده صنايع خلاق، از ديگر بخش‌هاي ناحيه نوآوري و فناوري دانشگاه اصفهان است. در حال حاضر 40 واحد فناور در مركز رشد دانشگاه مستقر هستند و در كنار اين واحدها و فعالان مشغول به كار در اين واحدها، بخش هاي آزمايشگاهي نيز ميزبان ديگر پژوهشگران، فعالان فناور و نوآور است.اين ناحيه بر اساس يك پلتفرم همكاري مشترك ميان دانشگاه اصفهان ، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، قرار است به زيست بومي براي شكوفايي نوآوري هاي جوانان خلاق بدل شود.
دكتر طالبي در ادامه افزود: كاربردي سازي آموزش هاي دانشگاهي و حضور موثر فارغ التحصيلان رشته هاي مهندسي در بازار كار بسيار مهم و ضروري است. به عنوان مثال مهندس خوب كامپيوتر مهندسي است كه بازار كار را خوب بشناسد و اين مهم در صورتي امكان پذير است كه پهنه نوآوري داشته و در اين پهنه نسبت به بازار كار جهاني شناخت پيدا كرده و نوآوري و خلاقيت خود را افزايش دهد.
رييس دانشگاه در ادامه تصريح نمود: بين المللي سازي دانشگاه صرفا" منوط به تدريس زبان انگلسي و جذب دانشجويان خارجي نيست بلكه ما بايد بازار بين الملل را شناخته و در بازار اقتصادي خودمان، به نحو مطلوب از آن بهره ببريم.
دكتر طالبي ضمن تقدير از زحمات اعضاي هيات علمي در برگزاري مطلوب كلاس هاي مجازي و برنامه ريزي در برگزاري امتحانات تصريح نمود:.....................

براي مطالعه اين خبر بر روي لينك كليك نماييد.
تاریخ:
1399/05/02
تعداد بازدید:
12147
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal