۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

ترسیم سیاست گذاری های آموزشی در اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور

رییس دانشگاه اصفهان، موضوع مورد بحث اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور را، توسعه نوآوری و فناوری در دانشگاه ها دانست و بر ترسیم نقشه راه تحقیقات آینده کشور تاکید نمود.

رییس دانشگاه اصفهان، موضوع مورد بحث اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور را،  توسعه نوآوری و فناوری در دانشگاه ها دانست و بر ترسیم نقشه راه تحقیقات آینده کشور تاکید نمود.

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور که به میزبانی دانشگاه اصفهان و با حضور روسای 13 دانشگاه بزرگ کشور به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، با بیان اینکه اجلاس امروز یک جلسه مشورتی برای سیاست گذاری های آموزشی در برنامه هفتم توسعه است، اظهار داشت: سیاست گذاری های کلان آموزشی در راستای ترسیم نقشه راه تحقیقات آینده کشور در جلسه امروز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: مهمترین دستور جلسه اجلاس امروز، در خصوص موضوع علم و فناوری در برنامه هفتم توسعه است و علاوه بر آن موضوع اختیارات و استقلال دانشگاه ها مطرح و مورد بحث قرار می گیرد. همچنین با توجه به بخشنامه جدید در خصوص معیارها و ملاک های ظرفیت های دانشگاه ها در حوزه پژوهش، باید مشخص شود که به چه میزان، دانشگاه های بزرگ با آن فرمول همخوانی دارند.

رییس دانشگاه اصفهان با تاکید براینکه به عقیده بنده در این خصوص همخوانی وجود دارد، تصریح کرد: اما بحث مکمل این ظرفیت بحث رشته های تحصیلی است که از سوی وزارت خانه تفویض اختیار برای دانشگاه های بزرگ انجام شده که البته کنترل نیز می شود.

دکتر طالبی تصریح نمود: 
برای مطالعه این خبر بر روی لینک کلیک نمایید.  
تاریخ:
1399/08/15
تعداد بازدید:
7740
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal