۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

مولوی چهره ی درخشان شعر عرفانی فارسی

دکتر زهره نجفی دبیر علمی سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی در آیین افتتاحیه این همایش اظهار داشت: از چهره های درخشان شعر عرفانی فارسی جلال الدین محمد بلخی مشهور به مولوی است که اندیشه¬های ژرف و گسترده وی در خور نگریستن اززوایای مختلف و پژوهش هایی همه جانبه است.

دکتر زهره نجفی دبیر علمی سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی در آیین افتتاحیه این همایش اظهار داشت: از چهره های درخشان شعر عرفانی فارسی جلال الدین محمد بلخی مشهور به مولوی است که اندیشه ­های ژرف و گسترده وی در خور نگریستن اززوایای مختلف و پژوهش هایی همه جانبه است.

 

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر زهره نجفی دبیر علمی سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی در مراسم افتتاحیه این همایش اظهار داشت:    شعر و ادب فارسی سرشار از نام و آثار شاعرانی است که سخنانشان پس از گذشت قرن ها و سال ها همچنان تازه است و برای تمام نسل ها و فرهنگ ها شنیدنی است. این گستردگی و غنا در ادبیات جهان بی نظیر است. چنین ادبیاتی شایستگی توجه جدی تری را دارد وبرای معرفی آن به جهان باید هر چه بیشتر کوشش کرد. از چهره های درخشان شعر عرفانی فارسی جلال الدین محمد بلخی مشهور به مولوی است که اندیشه­ های ژرف و گسترده وی در خور نگریستن اززوایای مختلف و پژوهش هایی همه جانبه است.

وی در ادامه افزود: با توجه به جایگاه دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های جامع برتر کشور و وجود زیرساخت های مناسب از جمله وجود قطب علمی مطالعات بنیادی و کاربردی ادب عرفانی، پیشینه گروه زبان و ادبیات فارسی در حوزه مطالعات عرفانی و سایر امکانات این دانشگاه بر آن شدیم تا با همکاری کرسی مولوی پژوهی سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی را امسال با شیوه ای متفاوت و بستری مناسب در دانشگاه اصفهان برگزار کنیم.................................

برای مطالعه کامل این خبر بر روی لینک کلیک نمایید  
تاریخ:
1399/08/26
تعداد بازدید:
8056
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal