۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

کارت واکسن شرط ورود اعضای هیات علمی و کارکنان به دانشگاه

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان در گفتگوی اختصاصی با واحد خبر روابط عمومی دانشگاه، اظهار داشت: طبق دستورالعمل ابلاغی از دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، در سال تحصیلی جدید تنها کارکنان و اعضای هیات علمی که واکسن هر دو دز را دریافت کرده‌اند مجاز به حضور در محل کار هستند.

 

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان در گفتگوی اختصاصی با واحد خبر روابط عمومی دانشگاه، اظهار داشت: طبق دستورالعمل ابلاغی از دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، در سال تحصیلی جدید تنها کارکنان و اعضای هیات علمی که واکسن هر دو دز را دریافت کرده‌اند مجاز به حضور در محل کار هستند.

 

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر مرتضی حاج حسینی معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان در ارتباط با واکسیناسیون خانواده آموزش عالی در دانشگاه اصفهان گفت،: با توجه به در پیش بودن شروع سال تحصیلی و اهمیت سلامت استادان، کارکنان و دانشجویان از یک طرف، ازدحامی که در مراکز واکسیناسیون وجود داشت از طرف دیگر و با در نظر گرفتن فضا، امکانات، ظرفیت و دسترسی مناسب شهری که دانشگاه اصفهان دارد، طی رایزنی‌هایی با مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ کردیم برای رفاه حال همکاران دانشگاهی، مرکز تجمیعی واکسیناسیون در دانشگاه راه‌اندازی شود که در این ارتباط سالن نیلفروش زاده تجهیز و آماده خدمت رسانی شد و از تاریخ دهم مرداد ماه کار تزریق واکسن را در فاز اول با واکسیناسیون کارکنان و اساتید دانشگاه شروع کردیم. در این فاز که تا هفدهم مرداد ادامه داشت از همه کارکنان، اعضای هیات علمی رسمی، پیمانی و حق‌التدریس برای واکسیناسیون دعوت کردیم. نوع واکسن در این فاز، در روزهای نخست فقط سینوفارم بود و در روزهای بعد آستارازنکا و در روز آخر برکت هم اضافه شد.

وی افزود:فاز دوم واکسیناسیون را پیش بینی کرده بودیم، از روز هفتم شهریور شروع شود اما به دلیل کمبود جدی واکسن در کشور با چند روز تاخیر در تاریخ 14 شهریور ماه آغاز کردیم و همکارانی که در فاز اول، دز اول سینوفارم را دریافت کرده بودند دز دوم واکسن سینوفارم و افرادی که در فاز اول موفق به دریافت دز اول نشده بودند، در اول واکسن خود را دریافت کردند. در این فاز هم هر سه نوع سینوفارم، آستارازنکا و برکت را داشتیم.

دکتر حاج حسینی تصریح نمود:  در فاز اول بیش از 80 درصد کارکنان و اعضای هیات علمی و در فاز دوم حدود 20 درصد باقیمانده واکسن خود را دریافت کردند و می‌توان گفت به جز افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا مجاز به دریافت واکسن نبوده‌اند، تقریبا همه کارکنان و اعضای هیات علمی باید واکسن خود را دریافت کرده باشند.

در ضمن طبق دستورالعمل ابلاغی از دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، در سال تحصیلی جدید تنها کارکنان اعضای هیات علمی که واکسن هر دو دز را دریافت کرده‌اند مجاز به حضور در محل کار هستند.

 

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان در ادامه در خصوص وضعیت واکسیناسیون دانشجویان اظهار داشت:  

واکسیناسیون دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی از روز شنبه 20 شهریور در سراسر کشور آغاز می‌شود و دانشگاه اصفهان هم در مرکز تجمیعی نیلفروش زاده آماده ارایه خدمات واکسیناسیون به دانشجویان است.

لازم است تاکید کنم مرکز تجمیعی دانشگاه اصفهان صرفا ویژه دانشجویان است و تنها با کنترل کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل معتبر به دانشجویان خدمات واکسیناسیون را ارایه می‌کند.

دکتر حاج حسینی در پایان تصریح نمود: طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا و بر اساس اطلاعیه وزارت عتف، در سال تحصیلی جدید، آموزش دانشجویان در نیمسال اول همچنان به صورت مجازی شروع می‌شود و امیدواریم برای نیمسال دوم هم واکسیناسیون دانشجویان تمام شده باشد و هم شرایط کشور بهبود یافته باشد و بتوانیم نیمسال دوم را دست‌کم برای مقاطع ارشد و دکتری به صورت حضوری شروع کنیم.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ:
1400/06/19
تعداد بازدید:
7155
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal