۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان، قهرمان مسابقات ملی هوش مصنوعی

امیررضا صدیقین و امیرسرتیپی عضو تیم دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان رتبه اول مسابقات ملی هوش مصنوعی را کسب و قهرمان این مسابقات شدند.


امیررضا صدیقین و امیرسرتیپی عضو تیم دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان رتبه اول مسابقات ملی هوش مصنوعی را کسب و قهرمان این مسابقات شدند.

 به گزارش وب سایت خبری uinews رویداد مسابقه ملی برنامه‌نویسی هوش مصنوعی(AiCup) به همت انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان و با رقابت 72 گروه دانشجویی از دانشگاه های سراسر کشور، پنجشنبه  8 مهرماه خاتمه یافت و تیم دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان موفق به کسب رتبه اول در این مسابقات شد.

هوش مصنوعی از زمینه‌های روبه‌رشد دانش روز جهان می‌باشد. رویداد (AiCup) با درنظرگرفتن این مهم، طی شهریورماه گذشته به برگزاری سلسله وبینارها، کارگاه‌ها و یک مسابقه مهیج پرداخت تا زمینه را برای تقویت و رشد دانشجویان در این حوزه فراهم نماید.

هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد بستری مناسب جهت رقابت و یادگیری مفاهیم هوش مصنوعی برای دانشجویان و دانش‌آموزان سراسر کشور است.

برای آماده‌سازی شرکت‌کنندگان در این رقابت، سلسله کارگاه‌هایی در زمینه‌های مختلف برگزار شد و مسابقه به‌گونه‌ای طراحی شد که شرکت‌کنندگان بدون دانش تخصصی در زمینه هوش مصنوعی و با شرکت در کارگاه های رویداد توانستند با به‌کارگیری خلاقیت و تلاش برای برنده‌شدن در مسابقه تلاش کنند.

در پایان چند مرحله رقابت جذاب رایانه ای در مسابقات برنامه‌نویسی هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان، در مسابقه فینال میان سه گروه برتر، گروهای IDK از دانشگاه اصفهان، Brain freez  از دانشگاه صنعتی شریف و TNT از دانشگاه اصفهان عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در این دوره از رقابت‌ها، برندگان مسابقه در سه رتبه تیمی برتر به ترتیب، 15، 12 و 8 میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کردند. همچنین به 20 کد برتر مسابقه به صورت قرعه کشی هدایای نقدی اهداء شد.

گفتنی است: این رویداد با حمایت صنایع مختلف ازجمله شرکت های ایریسا، گلنور، صنایع الکترواپتیک صاایران وکوئرا برگزار شد.

 

تاریخ:
1400/07/10
تعداد بازدید:
7823
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal