۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

پیام دبیر علمی دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال

دکتر محمدرضا نیلی دبیر علمی دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال در مراسم افتتاحیه این همایش، پیامی به شرح زیر صادر نمود:

دکتر محمدرضا نیلی دبیر علمی دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال در مراسم افتتاحیه این همایش، پیامی به شرح زیر صادر نمود:

به نام خدا

در شرایط کنونی، یکی از دغدغه های اصلی سیاستگذاران، والدین، دانشجویان و دانش آموختگان مراکز آموزش عالی اشتغال پذیری و اشتغال دانشجویان است. اگر آموزش را به منزلۀ رکن اساسی اشتغال پذیر نمودن دانشجویان تلقی کنیم، برنامه های درسی به منزله قلب هر نوع نظام آموزشی جایگاهی رفیع تر از سایر عناصر و ارکان آموزش دارد. دومین همایش ملی اشتغال و برنامه درسی با محوریت برنامه درسی آموزش عالی و اشتغال پذیری که اکنون در آستانه برگزاری آن هستیم، فرصت مغتنمی است که اندیشمندان، پژوهشگران، علاقمندان، اساتید، دانشجویان و ذی نفعان دانش، تجربه و دیدگاههای خود را در این زمینه به اشتراک گذارند. بر خود فرض میدانم از مدیران گرانقدر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس و هیات رئیسه محترم دانشگاه اصفهان و اعضای کمیته های برنامه ریزی، علمی و اجرایی همایش تشکر نموده و حضور همه سخنرانان گرامی، ارائه دهندگان مقالات، اعضای پنل ها و نشست های تخصصی و صاحبان صنایع را گرامی داشته و از همراهی همه آنها سپاسگزاری می نمایم. بدینوسیله از تمامی مدیران نظام های آموزشی، سازمان ها و نهادهای حامی همایش، همکاران دانشگاهی، دانشجویان، صاحبان صنایع و همه علاقمندان دعوت می کنم با حضور در نشست های همایش که برنامه تفصیلی آن اعلام شده است بر شکوه همایش بیافزایند. پیشاپیش از هرگونه قصور و تقصیر احتمالی پوزش طلبیده و انتظار داریم نظرات و دیدگاههای خود را برای اصلاحات ضروری و کاربست در همایش های بعدی دریغ نفرمایند.

با آرزوی سلامتی و شادکامی- دکتر محمدرضا نیلی، دبیر علمی همایش

شایان ذکر است ، دکتر نیلی، همچنین در دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال، ضرورت پیوند بین نهاد جامعه و دانشگاه را امری بدیهی دانست و گفت: ذینفعان اصلی آموزش عالی انتظار دارند دانش‌آموختگانی توانمند و فرهیخته به جامعه عرضه شود.

کتر محمدرضا نیلی افزود: از زاویه دیگر از منظر نگاه به دانشگاه نسل چهارم، این نوع دانشگاه‌ها دارای مسئولیت اجتماعی بزرگی هستند که تمام ارکان آن باید به ایفای این حق بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه شاهراه تحقق رسالت‌های دانشگاه آموزش است و برنامه‌های درسی به منزله قلب آموزش تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: با بازنگری و آینده‌پژوهی در برنامه‌های درسی باید نسل آینده را دریابیم. این همایش در راستای ضرورت تحول در برنامه‌های درسی برگزار می‌شود که نخستین دوره آن در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دبیر علمی دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال، اظهار کرد: دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال در 4 روز با 9 سخنرانی علمی از اساتید داخل و خارج از کشور، 3 پنل تخصصی برگزار می‌شود و برگزاری نمایشگاه مجازی کار از برنامه‌های جانبی این همایش است.

گفتنی است، دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال در تاریخ 18،19، 25 و 26 آبان ماه به میزبانی دانشگاه اصفهان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال با محوریت برنامه درسی در آموزش عالی و اشتغال­ پذیری به بررسی نقش برنامه‌های درسی در اشتغال‌ پذیری دانشجویان، رسالت دانشگاه‌ها در امر اشتغال­ پذیری، آشنایی با تجارب جهانی در خصوص اشتغال‌ پذیری و کاربرد آموزه‌های دانشگاهی در دنیای کسب‌وکار می‌پردازد.

در حاشیه برگزاری این همایش ملی، کارگاه آموزش و نمایشگاه کار با حضور صنایع و شرکت‌های معتبر و بزرگ نیز برگزار می‌شود. همچنین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به دومین همایش برنامه درسی و اشتغال، 5 امتیاز بازآموزی اعطا کرده است.

 

تاریخ:
1400/08/18
تعداد بازدید:
4802
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal