۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

برگزاری مراسم معارفه و تکریم معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان

دکتر حسین هرسیج در مراسم معارفه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بر پیشبرد برنامه های دانشگاه مبتنی بر کیفی سازی آموزش و پژوهش تاکید نمود.

دکتر حسین هرسیج در مراسم معارفه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بر پیشبرد برنامه های دانشگاه مبتنی بر کیفی سازی آموزش و پژوهش تاکید نمود.

 

به گزارش وب سایت خبریuinews  دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان ضمن معرفی دکتر حمید بهشتی به عنوان معاون آموشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از خدمات دکتر شاقول تشکر نمود و در ادامه اظهار داشت: دکتر شاقول به عنوان یک فرد برجسته، ممتاز و دانشمند مطرح و خدمات ارزشمند ایشان در حوزه آموزش قابل تقدیر است. وی همچنین افزود: دکتر بهشتی نیز از نیروهای مجرب و فرهیخته دانشگاه اصفهان است که در حوزه علمی و اجرایی همواره مورد توجه و تحسین بوده است.

دکتر هرسیج تصریح نمود: تغییر و تحولات مدیران، به معنی توقف سیاست های دانشگاه نیست بلکه تکمیل سیاست ها و ماموریت های جدید در راستای دستیابی به دانشگاهی جامعه محور و تمدن ساز است.

سرپرست دانشگاه اصفهان در ادامه تغییرات ساختاری در نظام آموزشی دانشگاه به دلیل شیوع بیماری کرونا را فرصتی مغتنم دانست و تصریح نمود: حرکت سریع دانشگاه برای فراهم آوردن زیر ساخت های آموزش مجازی بسیار مطلوب بود و باید در دوران پسا کرونا نیز از این فضا به نحو مطلوب بهره برداری شود. وی تقویت زیرساخت های مجازی در دانشگاه را به دلیل هزینه کمتر،سرعت بیشتر و فضای تعاملی بالاتر ، توصیه نمود.

دکتر هرسیج همچنین به مواردی مانند،جامعه محوری در آموزش، کیفی سازی آموزش ، بازنگری در رشته ها بر اساس نیاز های استانی، اشتغال زایی برای دانش آموختگان و استفاده بهینه از منابع و امکانات تاکید نمود.

سرپرست دانشگاه اصفهان ضمن بیان هزینه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه خواستار تجدید نظر وزارت علوم برای پرداخت بودجه و تسهیلات به دانشگاه شد و تصریح نمود:برای رفع معضلات اجتماعی باید منابع بیشتری به دانشگاه ها تخصیص داده شود.

 

 حجت الاسلام و المسمین مستاجران مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان نیز ضمن تبریک فرارسیدن روز دانشجو از خدمات دکتر شاقول در حوزه معاونت آموزشی تشکر و تصریح نمود: انضباط کاری و تدابیر دکتر شاقول برای تغییر آموزش دانشگاه از حضوری به غیر حضوری بسیار قابل تقدیر است . وی همچنین کارکنان خدوم معاونت آموزشی را از پر کارترین مجموعه های دانشگاه دانست که زحمات فوق العاده ای را برای دانشگاه متحمل می شوند و باید نگاه ویژه ای به این عزیزان که زحمات فوق العاده ای را متحمل می شوند داشته باشند.

حجت الاسلام مستاجران رسالت دکتر بهشتی را نیز بسیار سنگین دانست و اظهار داشت: انتظار می رود دکتر بهشتی نیز در راستای اهداف گام دوم انقلاب اسلامی حرکت و در کیفی سازی آموزش اثرگذار باشند. وی همچنین ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر بهشتی از زحمات دکتر شاقول تشکر نمود.

 
 

دکتر شاقول معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وقت دانشگاه نیز ضمن ارایه گزارش مبسوطی از عملکرد حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در طول 6 سال مدیریت در این حوزه ، از هیات رییسه وقت، مدیران و کارکنان حوزه معاونت آموزشی تشکر و قدردانی نمود.

وی حوزه معاونت آموزشی را پیشانی دانشگاه قلمداد نمود و گزارشی از روند کیفی سازی در حوزه آموزشی دانشگاه ارایه و تصریح نمود: اثرات کارهای کیفی دیرتر نمایان می شود ولی با این وجود سعی کردیم که انجام دهیم.

دکتر شاقول همچنین بخشی را به امور انجام نشده پرداخت و اظهار داشت: کارگروه استاندارد سازی و تضمین کیفیت از جمله برنامه هایی بود که انجام نشده باقی مانده است .

همچنین بر تعانلات بین المللی تاکید و تصریح نمود: دانشگاه بدون تعاملات بین المللی دانشگاه نیست و امروز 1200 دانشجوی خارجی شهریه پرداز داریم که باید در آینده به افزایش تنوع ملیت این دانشجویان توجه و همچنین در به گزینی آنان دقت شود. وی همچنین استفاده از ظرفیت دانش آموختگان را در راستای کیفی سازی و به گزینی در دانشگاه توصیه نمود

 

 

شایان ذکر است دکتر بهشتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز ضمن تشکر از حسن نظر دکتر هرسیج اظهار امیدواری نمود که در پیشبرد امور محوله با همدلی و همراهی کارکنان و مدیران این حوزه، گام های موثری بردارد.  

وی رسالت اصلی حوزه آموزشی دانشگاه را تربیت جوانان سالم و توانمند دانست که برای جامعه مثمرثمر باشند.

دکتر بهشتی در ادامه بر آموزش مبتنی بر کارآفرینی و تاثیرگذاری اجتماعی تاکید و اظهار داشت: برای رسیدن به دانشگاه نسل چهارم باید با انضباط کاری و مسئولیت پذیری و  همکاری همه حوزه ها در جایگاهی قرار بگیریم  که بتوانیم باری از دوش جامعه برداشته و از معضلات جامعه بکاهیم. 

گفتنی است مراسم تکریم و معارفه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با حضور هیات رییسه وقت و فعلی، مدیران ارشد دانشگاه، کارکنان حوزه معاونت آموزشی روز دوشنبه 15 آذر ماه سال جاری در محل تالار شهید آوینی دانشگاه برگزار شد.  

 
 
 
 
تاریخ:
1400/09/15
تعداد بازدید:
5792
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal