۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
FA
دانشگاه اصفهان

امام‌جمعه اصفهان در دیدار سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان گفت: اگر در دانشگاه‌ها روحیه معنوی وجود نداشته باشد، هیچ مدرکی ارزش ندارد.

امام‌جمعه اصفهان در دیدار سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان گفت: اگر در دانشگاه‌ها روحیه معنوی وجود نداشته باشد، هیچ مدرکی ارزش ندارد.

امام‌جمعه اصفهان در دیدار سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان گفت: اگر در دانشگاه‌ها روحیه معنوی وجود نداشته باشد، هیچ مدرکی ارزش ندارد.

به گزارش وب سایت خبریuinews و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه و حوزه باید به محل تربیت افرادی تبدیل شود که عزت را در غیر از اسلام و دین نبینند.

وی افزود: وظیفه دانشگاه و حوزه بسیار مهم و عظیم و در راستای تربیت اساتیدی است که می‌توانند برای جامعه مفید باشند.

امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: در حوزه و دانشگاه، افرادی که صرفاً به دنبال حقوق گرفتن و زندگی کردن بوده و به مسائل جامعه توجهی نداشته باشند، ریزشی محسوب می‌شوند و وظیفه ماست که جلوی ازدیاد این نوع افراد و تفکرات را در حوزه و دانشگاه بگیریم.

وی ضمن تأکید بر تربیت انسان‌های متدین و انقلابی، به شکست صدام در جنگ با ایران اشاره کرد و افزود: دنیای کفر با مشاهده شکست قدرت اول منطقه که صدام بود، از جنگیدن با ایران مأیوس شده و به دنبال تغییر فرهنگ کشور ماست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه امام(ره) این روحیه را در جوانان ایران زنده کرد که دین صرف نماز و روزه نیست، ادامه داد: یکی از مسائل اساسی که امام(ره) باعث تقویت آن شد، این بود که نباید زیر بار غیر خدا برویم، چراکه پذیرفتن سلطه کافر، ذلت است و یکی از کارهای دانشگاه و حوزه، تقویت این روحیه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه علمای دانشگاه و حوزه، انقلاب را به وجود آوردند و اکنون نیز این علما باید از نظام و اسلام دفاع کنند، گفت: در دانشگاه باید محیطی فراهم شود که دانشجویان پاسخ اشکاالات و سؤالاتی که ذهن برخی از آنها را درگیر کرده است، دریافت کنند.

امام‌جمعه اصفهان همچنین بر تقویت روحیه معنوی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: اگر این روحیه وجود نداشته باشد، هیچ مدرکی ارزش ندارد و باید بر مبنای گامی که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند، برای جهانیان الگو باشیم.

دکتر حسین هرسیج، سرپرست دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: علما و بزرگان دینی و شهدای هسته‌ای و موشکی همگی دارای نقطه اشتراک مهمی هستند و آن اینکه بر قدرت و اقتدار نظام افزودند.

وی افزود: بر این اساس، در دانشگاه‌ها باید اساتیدی تربیت شوند که باعث بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش اقتدار کشور می‌شوند.

سرپرست دانشگاه اصفهان یکی از اهداف جدید در این دانشگاه را دنبال کردن موضوع جامعه‌محوری و تمدن‌سازی بیان کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که کارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بیشتر بر مبنای مسئله‌محوری و در راستای رفع مشکلات جامعه باشد، تا براساس آن برنامه آموزش تدوین شود.

سرپرست دانشگاه اصفهان اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، بسترسازی برای تمدن نوین اسلامی است که محورهای آن با اقداماتی که در راستای ارتباط حوزه و دانشگاه باید انجام شود، مشترک است.

تاریخ:
1400/10/05
تعداد بازدید:
5134
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal