۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

تقویت رشته های علوم انسانی دانشگاه اصفهان، مبتنی بر اصل نخبه پروری

دکتر محمد علی زلفی گل در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه اصفهان ، رشته های علوم انسانی و علوم پایه را معادن طلا دانست و بر تقویت رشته های علوم انسانی و نخبه پروری در این رشته ها تاکید نمود.

 

  دکتر محمد علی زلفی گل در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه اصفهان ، رشته های علوم انسانی و علوم پایه را معادن طلا دانست و بر تقویت رشته های علوم انسانی و نخبه پروری در این رشته ها تاکید نمود.

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این مراسم ضمن تکریم از زحمات دکتر طالبی به معارفه دکتر هرسیج به عنوان سرپرست دانشگاه اصفهان پرداخت و تصریح نمود: دکتر هوشنگ طالبی بخش زیادی از عمر خود را صرف پیشرفت علم در ایران و اصفهان کرده و ما قدردان زحمات‌ ایشان هستیم. وی افزود: دکتر طالبی سرمایه نمادین کشور است و بخش قابل توجهی از عمر و جوانی خود را صرف توسعه دانشگاه اصفهان نموده است.

 
وی همچنین  با اشاره به تجربیات ملی و فرا ملی دکتر حسین هرسیج اظهار داشت: بدون تردید با حضور دکتر هرسیج و تجارب ارزنده ایشان تحولات زیادی در دانشگاه اصفهان انجام خواهد شد.

دکتر زلفی گل در ادامه افزود: دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و خوشنام کشور، رسالت سنگینی را بر عهده دارد و امید است دکتر هرسیج و تیم ایشان بتوانند به نحو مطلوب در راستای اهداف متعالی دانشگاه گام بردارند.

وزیر علوم، رشته های علوم انسانی  و علوم پایه را مانند معدن طلا دانست و اظهار داشت: درکشورهای پیشرفته دنیا، نخبه ترین افراد را در رشته های علوم انسانی جذب می کنند و برای رشته های علوم پایه و مهندسی از کشورهای دیگر دانشجو جذب می کنند.

دکتر زلفی گل علم را برای آرامش، آسایش و رفاه بشر دانست و تصریح نمود: فقط سلامت جسم مهم نیست بلکه سلامت روح نیز بسیار حائز اهمیت است. رشته های علوم انسانی آرامش و رشته های علوم طبیعی آسایش ما را تامین می کند.

دکتر زلفی گل افزود: اقتصاد مقاومتی باید دانش پایه و علم بنیان باشد و در این صورت ما می توانیم با نوآوری نیازهای خود را تامین نماییم و محصولاتی تولید کنیم که رقابت ناپذیر باشند .

وی کارکردهای دانشگاه را مبتنی بر خدمت به جامعه و همچنین رسیدن به مرجعیت علمی دانست و اظهار داشت: در راستای مرجعیت علمی و اثرگذاری اجتماعی باید سرمایه گذاری کنیم.

دکتر زلفی گل همچنین خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال آتی سیستم جدیدی تحت عنوان نظام ایده ها و نیازها تعریف شده است. در این سیستم نیازهای جامعه تعریف و در معرض دید پژوهشکران قرار می گیرد و پایان نامه ها و کارهای تحقیقاتی مبتنی بر نیازهای تعریف شده در این سیستم انجام می شود. البته تسهیلاتی نیز برای پژوهشگرانی که ایز این سامانه برای انجام کارهای تحقیقاتی استفاده می کنند قائل می شویم.

وزیر علوم در ادامه ضمن اشاره به موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: دستاوردهای بسیار مفید و قابل توجهی در این موزه نگهداری می شود. دکتر زلفی گل پیشنهاد نمود،همه اساتید، یاوران علمی و دانشجویان با اهدا آثاری به این موزه  در راستای ارتقای این بخش از دانشگاه ، افتخار ملی کسب نمایند و اسامی آن ها در تالار افتخارات دانشگاه ضبط و ثبت شود.  

شایان ذکر است، دکتر محمدعلی زلفی گل در مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: از آقایان  دکتر طالبی و دکتر هرسیج برای محیا کردن بستر حضور فناوران و نوآوران در مراکز علمی استان اصفهان و هدایت جو دانشگاه از سیستم کاملاً نظری به بخش عملی و تولید تشکر می‌کنم.

وی خطاب به نوآوان حاضر در جلسه افزود: حضور شما نوآوران و فناوران در کنار کلاس‌های دانشگاه درس اساتید یک نعمت و فرصت است. به امید خدا روز به روز تعداد نوآوران، فناوران بیشتر شده و تعداد شرکت‌هایی که در دانشگاه اصفهان حضور خواهند یافت افزایش یافته و شاهد خواهیم بود که هیچ جوان تحصیل‌کرده‌ای بیکار نباشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از دلایل خروج نخبگان از کشور، نداشتن شغل است؛ متاسفانه نخبگان احساس اینکه می توانند برای پیشرفت کشور خود اثربخش باشند را ندارد. اگر چنین جوانی شغل داشته باشد و احساس کند که از علم، دانش و استعداد خود می تواند برای پیشرفت کشورش استفاده کند هیچ‌گاه خانه، خانواده و میهن خود را رها نکرده و عازم کشوهای دیگر نخواهد شد. تاسیس پهنه و مرکز نوآوری توسط رئیس پیشین دانشگاه اصفهان، کاری بسیار بزرگ است و به امید خدا با گذر کردن یک دهه از عمر این پهنه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان می تواند منشا خیرات و برکات زیادی باشد.

وی تصریح کرد: شکی وجود ندارد که سرپرست جدید دانشگاه اصفهان نیز همین دیدگاه را داشته و با تیم مدیریتی خود همین راه را ادامه خواهد داد. آقای رکنی‌زاده نیز که خود مدیریت این بخش را بر عهده داشته به امید خدا با قدرت و قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

دکتر زلفی‌گل خاطرنشان کرد: سعی می‌شود که قسمت‌های نرم‌افزاری و آئین‌نامه و مقررات به گونه‌ای تنظیم شود که حضور فناوران و نوآوران در دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری تسریع و تسهیل یابد تا به امید خدا بتوانیم توسعه‌ای همه جانبه در زمینه نوآوری و فناوری داشته باشیم.

گفتنی است در حاشیه بازدید دکتر زلفی گل از ناحیه فناوری و نوآوری دانشگاه اصفهان ، ساختمان جدید دانشکده حقوق دانشگاه اصفهان با زیربنای هفت هزار مترمربع و هزینه ای بالغ بر 60 میلیارد که توسط آقای مهدی مظاهری خیر نیک اندیش دانشگاه ساز اهدا شده بود با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه‌شنبه 14 دی‌ماه کلنگ زنی شد. همچنین دفتر یادبود دانشگاه اصفهان توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امضا گردید و از ده نفر از حامیان دانشگاه تقدیر به عمل آمد. در ادامه دفتر جدید مانیتورینگ کتابخانه مرکزی دانشگاه نیز توسط وزیر علوم افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ:
1400/10/15
تعداد بازدید:
5612
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal