۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

آئین گرامیداشت روز شهدا با تجلیل از جمعی از خانواده معزز شهدا در دانشگاه اصفهان برگزار شد

در آئین بزرگداشت 22 اسفند روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید جمعی از کارکنان و اعضای هیأت علمی خانواده معزز شهدا در دانشگاه اصفهان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در آئین بزرگداشت 22 اسفند روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید جمعی از کارکنان و اعضای هیأت علمی خانواده معزز شهدا در دانشگاه اصفهان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان در این مراسم ضمن تاکید بر گسترش فرهنگ ایثار و عدالت در جامعه اسلامی تصریح نمود: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگ اسلامی است که جلوه های اعجاب انگیز آن در طول سال های انقلاب و دفاع مقدس آشکار و شگرف ترین صحنه های از خودگذشتگی انسان ها در آن تبلور یافته و به منصه ظهور رسیده است.

دکتر هرسیج احیای دو مولفه ایثار و عدالت در خانواده شهدا را بسیار ضروری و مهم دانست و اظهار داشت: خانواده شهدا باید مدل و الگوی ایثار و عدالت در جامعه باشند و با عملکرد خود نشان بدهند که از شایستگی اتصاف به خانواده شهدا برخوردارند.  

وی همچنین ضمن بیان اصل عدالت محوری در انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی متصل به انقلاب عدالت محور مهدوی است که باید با ترویج فرهنگ ایثار و عدالت در تداوم آن کوشش نماییم.  

سرپرست دانشگاه اصفهان همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح نمود: دانشگاه اصفهان متناسب با شعار جامعه محوری و تمدن سازی بدون تبعیض و بر اساس ضوابط به جذب نیروی متعهد می پردازد.

شایان ذکر است در این جلسه فرزندان کارکنان شاهد نیز به تشریح فعالیت ها و برنامه های راهبردی خود در دانشگاه پرداختند و خواستار افزایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانشگاهی شدند.

شایان ذکر است، این مراسم به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید به همت اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و معاونت فرهنگی دانشگاه و با حضور دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه و دو تن از مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل سالن دکتر رزمجو دانشگاه برگزار و از فرزندان کارکنان شاهد با اهدا لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است دانشگاه اصفهان از وجود پر نور و برکت 163 نفر دانشجوی شهید، 8 نفر کارمند شهید و یک نفر استاد شهید برخوردار است و همچنین در حال حاضر 5 نفر از اعضای هیات علمی و 13 نفر از کارمندان این دانشگاه فرزند شهید هستند.

 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1400/12/23
تعداد بازدید:
13266
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal